Kursu Darbs   

                                                         kursi@progmeistars.lv

 

#48   2013. gada 18. oktobris

                                        ®

 

Pulkveža Brieža 6-1,

tel.  26428902, 67336035, www.progmeistars.lv


                                                                                                                             


 


Iestāšanas  kursos.

Mācību maksa 2014.gada ziemā pirmā semestra grupās tiks samazināta par 10%!

               Bez pārrunām tiek uzņemti:
·                           lietišķajās nodaļās skolēni sākot ar 5.klasi;
·                           programmēšanas sākuma un pamatnodaļās olimpiāžu godalgu ieguvēji un skolēni ar labām atzīmēm matemātikā (tas, kurš vēlas iestāties, uzrāda administrācijai diplomu vai liecību);
·                           programmēšanas sākuma un pamatnodaļās citu nodaļu audzēkņi, kas saņēma pasniedzēju rekomendācijas.

 Citi skolēni tiek uzņemti pēc pārrunu vai iepazīšanās programmēšanas nodarbību rezultātiem. Uz šīm nodarbībām tiek aicināti 6.-11.klašu skolēni (gan kursu audzēkņi, gan arī tie, kas nav kuru audzēkņi). Skolēni apmēram 1 stundu programmē  robota pārvietošanos, bet pēc tam apmēram 15-20 minūtes risina atjautības uzdevumus.

 Sekojiet reklāmai mūsu mājas lapā. Uz šādām nodarbībām vienmēr ir iepriekš jāpierakstās. Lai to izdarītu, ir jāgriežas pie kursu administrācijas. Tālr.67336035, 26428902.

 

Pulciņš un semināri.

7.-8. klašu matemātikas pulciņš strādā pa trešdienām no 16.30 Nodarbības tematika ir saistīta no olimpiāžu līmeņa uzdevumiem.  6.-7. klašu attīstošais matemātiskais seminārs strādā piektdienās no 16.15. 7.-8. klašu attīstošais matemātiskais seminārs strādā otrdienās no 16.15.  Par nodarbībām maksāt nevajag. Pieteikties: tel. 67336035, 26428902.

 

Saraksts ir sastādīts, taču...

20.septembrī mēs publicējām šī semestra sarakstu mūsu mājas lapā, sadaļā „Saraksts”. Bet pirms tam augusta vidū mēs veco sarakstu nomainījām ar sludinājumu, ka jauno sarakstu mēs publicēsim 20.septembrī. Mums šķiet, ar to pilnīgi pietiek, lai visi kursu audzēkņi zinātu „kas, kur, kad”.

Atgādinām, ka gadījumā, ja uz noteiktu datumu (šajā semestrī tāds bija 10.septembris) nav veikta samaksa un/vai nav iesniegts iesniegumus, kursi patur tiesības neiekļaut audzēkni sarakstā; ārkārtējas nepieciešamības gadījumā veikt izmaiņas sarakstā pirmās nedēļas laikā, ja tas nav pretrunā ar audzēkņa iesniegumu.  

Iesniegumu paraugos par mācību dienu un laiku, ko katram audzēknim ir jāiesniedz vai jānosūta administrācijai, ir īpaši izcelts, ka tikai vienas dienas norādījums un/vai stingrs nodarbību sākuma laika ierobežojums iesniegumā var kļūt par nepārvaramu šķērsli audzēkņa iekļaušanai sarakstā. Starp citu, frāze vēstulē „nodarbību sākums no 16.00” nav skaidra: tas nozīmē, ka nodarbību sākums 16.00 vai nodarbības var sākt jebkurā laikā pēc 16.00? Tāpēc, lūdzu, rakstiet precīzāk. Pie tam, norādiet, kura diena ir vislabākā, kura ne tik laba, kurš nodarbību sākuma laiks šajās dienās ir labākais, kurš pieļaujams, kuru speciālo kursu jūs visvairāk vēlētos noklausīties, kuru – tikai pirmā neiespējamības gadījumā. Mēs vienmēr cenšamies sniegt vislabāko variantu, taču dažreiz nostrādā tikai rezerves variants.

Cienījamie audzēkņi, vecāki, vecmāmiņas un vectētiņi. Īstenībā, lielākā daļa no jums ar sapratni attiecas pret šo sarežģīto un atbildīgo darbu – saraksta sastādīšanu. Un mums tas ir patīkami. Bet, ja mums ir patīkami, tad mēs sastādām sarakstu tā, lai arī jums būtu patīkami.

 

Olimpiāde IOI'2013.

        No 6. līdz 13. jūlijam Kvinslendas Universitātē, Brisbānes pilsētā, Austrālijas austrumu piekrastē norisinājās 25. svarīgākā Starptautiskā skolēnu olimpiāde informātikā IOI’2013. Sacensībās piedalījās 303 skolēni no 81 valsts. Labākie rezultāti tika godināti ar 25 zelta, 50 sudraba un 74 bronzas medaļām. 

      Latvijas izlase sastāvēja no „štata” dalībnieku skaita, proti, no 4 cilvēkiem – tie bija 89. Rīgas vsk 10. klases skolnieks Aleksejs Zajakins, 10. Rīgas vsk 9. klases skolnieks Aleksejs Popovs, Rīgas 1. Valsts ģim. 11. klases skolnieks Mihails Smolins,  Siguldas   Valsts ģim. 12. klases skolnieks Ojars Vilmars Ratnieks.

 

No kreisi pa labi: R.Opmanis, M.Opmanis, E.Kaļiņičenko, gide, A.Popovs, O.Ratnieks, A.Zajakins M.Smolins

 

Aleksejs Zajakins ieguva 38.vietu un saņēma sudraba medaļu, un Ojārs ieguva bronzas medaļas. Mihails uzrādīja labu rezultātu, taču palika bez medaļas.

Par labākajām kļuva Ķīnas, Krievijas, Dienvidkorejas un ASV komandas. Latvijai – 23.vieta, Lietuvai – 34.vieta, Igaunijai – 40.

Šogad pilnībā nomainījās komandas vadītāju sastāvs. Tā kā ilggadējais vadītājs, Latvijas Universitātes Matemātikas un Informātikas institūta pētnieks Mārtiņš Opmanis tika uzaicināts strādāt Starptautisko olimpiāžu IOI orgkomitejā, pie komandas stūres rata nostājās tā paša institūta pētnieks Rihards Opmanis un Kembridžas Universitātes students, četru IOI olimpiāžu medaļu ieguvējs, viena no kurām – zelta-, Eduards Kaļiņičenko Komandu gatavoja Latvijas informātikas izlases treneris un vadošais mūsu kursu pasniedzējs Sergejs Meļņiks.


Lielu atbalstu izlasei braucienā uz olimpiādi sniedza: Valsts izglītības satura centrs, Rīgas dome, Latvijas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA), AS "Exigen Services Latvia", “IBM Latvia".

Apsveicam izlases dalībniekus, tās vadītājus, treneri un sponsorus ar veiksmīgu komandas uzstāšanos!

 

Kursu absolventi par savu darbu.

 

Aleksandrs Ivanovs – mūsu kursu 2002. gada absolvents. Tagad viņš strādā kompānijā - «Skype, Microsoft», komandā - «Calling RV»,  amatā - «Senior Software Engineer in Test».

 

 

          Kā izriet no mana amata oficiālā nosaukuma, es esmu testēšanas programmatūras virziena pārstāvis. Bet, kā tas arī izriet no mana amata oficiālā nosaukuma, es esmu arī programmatūras izstrādātājs. Kamdēļ tāds juceklis? Vispārībā viss kļūst skaidrs, ja mēģināt izprast un neņemt vērā izplatītos tāda veida stereotipus kā „testētāji – tie ir cilvēki, kas nevarēja strādāt par izstrādātājiem”, lai gan ir sastopami arī šādi mūsu jomas pārstāvji. Produkta testēšana – tā ir milzīga programmatūras izstrādāšanas joma, jo tieši testēšana atrodas veselā saprāta „sardzē” un tai ir maksimāli jāatspoguļo galējā patērētāja intereses, veicot produkta un dizaina izstrādi. Proti, ar pareizas organizācijas un metodoloģijas palīdzību tieši „testētāji” ir liecinieki, kritiķi un, lielā mērā, produkta izstrādātāji, sākot ar prasību formulēšanu un sākotnējo dizainu līdz pat produkta izlaišanas finālam.

Man paveicās strādāt tieši tādā uzņēmumā un komandā, kur „testētāji” jeb, kā mūs sauc QE (no angļu val. “quality engineer”), ir nepieciešami un vienlīdzīgi mūsu komandas locekļi, „kritikas balss” un cilvēki, kas cenšas saskatīt un izprast izstrādājamo produktu „no A līdz Z”. Sākot ar prasību precizēšanas un turpmākā darba plānošanas posmu, mēs kopā ar arhitektiem un biznesa pārstāvjiem piedalāmies specifikāciju sastādīšanā un ņemam dalību turpmākajā izstrādē. Mums ir jābūt pārliecinātiem, ka izstrādājamais produkts būs saprotams gala lietotājam, tajā nebūs loģikas kļūdu un ka tas atvieglos mūsu turpmāko darbu, tas būs maksimāli vienkārši un ātri „testējams”. Turpmākajā darba gaitā mēs cenšamies atbrīvoties no rutīnas un maksimāli pārlikt produkta pārbaudes un darbspējas uzturēšanas darbu uz dažādām automātiskās testēšanas sistēmām, kuras paši arī izstrādājam un pastāvīgi uzlabojam.   

Manos ikdienas darba pienākumos ietilpst palīdzība izstrādātājiem prasību un specifikāciju precizēšanā, dalība dažādās plānošanas un kārtējā darba tikšanās un diskusijās, automātisko testēšanas sistēmu uzturēšana un uzlabošana, produkta izlaišanas un pēdējās testēšanas plānošana, dažādu testa-plānu, noslogojuma testēšanas sistēmu un testēšanu pret ielaušanos izstrāde.

Dažreiz „trāpās” ekstraordināri uzdevumi, piemēram, moduļa vai atsevišķa instrumenta izstrāde, kas netiks ietverts izstrādājamajā produktā, taču būs par labu visam uzņēmumam, atvieglos daudzu mūsu kolēģu darbu un, iespējams, tiks izlaists kā atsevišķs produkts.

Tā kā mēs piedalāmies visā produkta izstrādes ciklā un redzam tā pozitīvās un negatīvās iezīmes, dažus mūsu uzlabošanas piedāvājumus izskata biznesa pārstāvji un tie nokļūst gala produktā īpatnības vai moduļa lomā.

***

 

 

Jefims Gasels – mūsu kursu 2002. gada absolvents. Kompānijas Makonix dibinātājs. Mēs esam ļoti pateicīgi kompānijai Makonix. Tagad Progmeistara mājas lapa un pasts atrodas tajos serveros un   ir  pilna drošībā.

Es pārstāvu uzņēmumu Makonix, kas nodarbojas ar virtuāliem serveriem. Mūsu klientiem, kuru starpā ir gan web-projekti-iesācēji, gan arī starptautiskie uzņēmumi, ministrijas un universitātes, mēs ietaupām daudz laika un naudas, ļaujot nodarboties ar viņu projektu ieviešanu bez nepieciešamības pirkt un apkalpot savus serverus.

Atlasot personālu, es vienmēr dodu priekšroku kursu Progmeistars absolventiem, jo tur dod pamatzināšanas, kas ļauj kļūt par IT profesionāļiem, ne velti starp kursu studentiem ir tik daudz dažādu olimpiāžu un starptautisko konkursu uzvarētāju.

***

 

 

Dmitrijs Zvančuks  - mūsu kursu 2007. gada absolvents. Strādāja Progmeistarā kā pasniedzējs no 2007. gada  septembra līdz 2011. gada  februārim.

 

 

 

Sākot ar 2010.gadu par manu pamatdarbu kļuva mobilās 3/4G sistēmas izstrāde un uzturēšana uzņēmuma Accenture Latvijas filiālē. Mans amats  - Software Engineering Analyst. Oficiālās prasības kandidātam bija: C/C++ valodas un operatīvās sistēmas Linux zināšanas. Praksē izrādījās, ka jāzina un jāprot daudz vairāk. Un proti, no valodām man nācās izmantot:  Bash, expect, Makefile skriptus; Perl 2x un vairāk gigabaitu failu atskaites analīzei (log faili); Python WAP servera emulācijai bibliotēkā Scappy un kopējās lietošanas skriptiem; LV asemblers dziļai OS kodola un atsevišķu programmu atkļūdošanai; C un C++ tieši paša projekta avotiem; Citas maz zināmas valodas, piemēram BPF, kas tiek lietota programmā tcpdump.

Darba gaitā man nācās risināt visdažādākos uzdevumus, sākot ar zemo līmeņu moduļu uzrakstīšanu ÎS FreeBSD kodolam un beidzot ar augsta līmeņa pielikumu trafika analīzei sistēmā. Pie tam, man eksperta līmenī ir jāzina tīklu uzbūve (modelis OSI), atsevišķi protokoli (piem., HTTP), mobilo sistēmu darbības principi u.c. Tāpat arī jāprot strādāt komandā un zināt kontroles versiju sistēmas - cvs, svn un git.

Darba devējs atļāva organizēt elastīgu darba grafiku, lai es varētu pabeigt maģistratūru. Pie tam manas iemaņas un zināšanas ļāva man pietiekami ātri kāpt pa karjeras kāpnēm. Pēdējā laikā man uzticēja vadīt nelielu kolēģu komandu, kā arī lasīt jauniņajiem lekcijas par arhitektūras sistēmām.